Wednesday 14 November 2012

Janji Ditepati

labah-labah bantu perjuangan islam dalam peristiwa hijrah..bagaimana dengan kita??

Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang yang beriman akan jiwa mereka dan harta benda mereka dengan (balasan) bahawa mereka akan beroleh Syurga, (disebabkan) mereka berjuang pada jalan Allah maka (di antara) mereka ada yang membunuh dan terbunuh. (Balasan Syurga yang demikian ialah) sebagai janji yang benar yang ditetapkan oleh Allah di dalam (Kitab-kitab) Taurat dan Injil serta Al-Quran dan siapakah lagi yang lebih menyempurnakan janjinya daripada Allah? Oleh itu, bergembiralah dengan jualan yang kamu jalankan jual belinya itu dan (ketahuilah bahawa) jual beli (yang seperti itu) ialah kemenangan yang besar. (at-taubah : 111)
al-fatihah
Ingatkah kalian pada serangan Zionis ke atas Gaza dalam operasi "Cast Lead" pada Awal Muharram 1430H (27 Disember 2008) ?

Jam 4:10 ptg waktu Palestine (10:10 mlm wakti M'sia)

Ketua Turus Tentera Israel, Lt. General Benny Gantz mengisytiharkan bermulanya Operasi "Cloud Pillar" yang bermula dengan pembunuhan as-syahid Ahmad Sa'id Khalil Jabari. Setelah 2 jam berlalu lebih 20 serangan udara telah dilakukan kepada Gaza dan bilangan rakyat Palestin yang terbunuh atau cedera masih belum diketahui sepenuhnya.


Zionis Israel (semoga Allah melaknat mereka) sekali lagi menghina umat Islam pada awal Muharram 1434H ini dengan menyerang bumi Gaza beberapa jam yang lalu dalam operasi yang digelar "Cloud Pillar" yang bermula dengan pembunuhan as-syahid Ahmad Sa'id Khalil Jabari (Pemimpin Keselamatan Gaza).

Lebih 20 serangan udara telah dilakukan kepada Gaza dan bilangan rakyat Palestin yang terbunuh atau cedera masih belum diketahui sepenuhnya.

Ayuh, tembakkan doa-doa kalian!
Allahummansur ikhwananaa fii ardhi rribaat! Sesungguhnya iman itu pasti tidak akan duduk diam melihat saudaranya dibunuh! Doa yang dikirim itulah ibarat "indicator" ia masih di situ!

Pemimpin HAMAS Ahmed Jabari syahid oleh tembakan peluru berpandu Israel. Beliau adalah pemimpin No 2 Izzudin al Qassam dan bertanggungjawab dalam pembebasan Gilad Shalit (gambar). Beliau adalah antara pemimpin tertinggi HAMAS yang dibunuh selepas Sheikh Ahmad Yassin dan Dr. Abdul Aziz ar Rantisi. Beliau telah menunaikan janjinya kepada Allah dan moga Allah merahmati rohnya.


" Dan jangan sekali-kali engkau menyangka orang-orang yang terbunuh (yang gugur Syahid) pada jalan Allah itu mati, (mereka tidak mati) bahkan mereka adalah hidup di sisi Tuhan mereka dengan mendapat rezeki; (A-li’Imraan 3:169)
 
Detik kesyahidan beliau.
 

No comments:

Post a Comment